Om mig

fredag den 11. november 2011

Yay, tærte


Skal her til aften til skolebal på skolen, hvor vi klassevis skal spise sammen og selv have mad med - og jeg tager den her tærte med. Jeg fulgte egentlig ikke nogen bestemt opskrift, men tog sådan lidt fra forskellige steder.

Ingredienser:
1 pakke AMO-grov tærtedej (ja, der skal kun tilsættes vand og ja, jeg er doven!)
300 g. skinkestrimler 
4 mellemstore løg (hvordan man så end vurderer om et løg er stort eller ej?)
4 æg
3 dl mælk
Lidt revet ost 



Det er så dejlig nemt:

  • Først laves den UTROLIG lette tærtedej, rulles ud og lægges i et tærtefad 
  • Løgene skæres ud i ringe og svitses brune og bløde på en pande i noget smør eller andet stege-væske (?)
  • Nogle af løgene lægges i tærtefaddet og lidt af dem gemmes
  • Giv den gas med skinkestrimlerne ovenpå og tilsæt resten af løgene 
  • Riv med ost drys med lidt salt 
  • Pisk æg og mælk sammen og hæld ovenpå 
  • Sættes i oven på 200 grader og bages i ca. 30-35 min.

1 kommentar:

  1. tak for den søde kommentar på min blog! Super fed blog du har, er blevet fast læser :-))

    //Monica Liv

    SvarSlet